Overheid in Friesland

Gemeente Achtkarspelen (Friesland)

Pagina 1 van 4 (31 resultaten)

Mevr. Christa van Ligtenberg

Functie: Bestuursassistent / bestuurssecretariaatIn dienst sinds: december 2011 (7 jaar, 8 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:
Christa van Ligtenberg is bestuurssecretaresse van de burgemeester in de gemeente Achtkarspelen.
Aanverwant:2003 - 2008Mevr. Christa van Ligtenberg, Bestuursassistent / bestuurssecretariaat, gemeente Ameland

Mevr. Jellie van Hoppe MPM

Functie: GriffierIn dienst sinds: september 2015 (3 jaar, 11 maanden in dienst)
Toelichting: De griffier is de eerste adviseur van de gemeenteraad. Jellie van Hoppe adviseert de burgemeester, raadsleden en het presidium (= fractievoorzitters van de gemeenteraad) zowel inhoudelijk als procedureel. De griffier zit in de raadzaal naast de voorzitter en ondersteunt hem in zijn taak als voorzitter van de vergadering. De griffier geeft daarnaast leiding aan de griffie en vervult dus ook de rol van manager van de griffiemedewerkers in Achtkarspelen.

Dhr. Menno Brouwer

Functie: ManagerIn dienst sinds: november 2007 (11 jaar, 9 maanden in dienst)
Portefeuille: Beheer / Onderhoud, SportToelichting: Manager beheer, sport en kruidhof.Werkzaamheden bij de Overheid:
Van 2007 tot 2015 is Menno Brouwer manager Ruimte en Beheer in de gemeente Achtkarspelen.

Dhr. Oebele Brouwer

Functie: BurgemeesterIn dienst sinds: februari 2019 (6 maanden in dienst)
Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, P&O, Integriteitsbeleid, Internationale betrekkingen / Grensoverschrijdende samenwerking, Regionale samenwerking, Brandweer / Politie, Burgerzaken, Toezicht en (integrale) handhaving, Communicatie / PR / (city-)marketing / Representatie, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Bestuursperiode 2019-2022
Burgemeester Oebele Brouwer heeft in zijn portefeuille: Openbare orde en veiligheid, Veiligheidshuis, Politie en brandweer (+ GR), Toezicht en handhaving (politie), Voorlichting, Communicatie, Personeelszaken, Publieksdiensten/klantcontactcentrum, Regionale samenwerking (politiek verantwoordelijk), ANNO stuurgroep, AB en DB 8KTD.

Dhr. Erik van der Laan

Functie: GemeentesecretarisIn dienst sinds: juli 2013 (6 jaar, 1 maand in dienst)
Portefeuille: P&O, BedrijfsvoeringToelichting: De gemeentesecretaris heeft de algehele leiding over het ambtelijk apparaat in Achtkarspelen. En is tevens de eerste raadsman van de burgemeester en het college. De gemeentesecretaris, Erik van der Laan, vormt hierdoor de schakel tussen de ambtenaren en het bestuur. Woont de vergaderingen van het college bij. Samen met de burgemeester ondertekent de gemeentesecretaris alle collegebesluiten namens het college van B & W.

Mevr. Mariken Ligtvoet

Functie: ManagerIn dienst sinds: februari 2012 (7 jaar, 6 maanden in dienst)
Toelichting: Manager ontwikkeling.Werkzaamheden bij de Overheid:
Van 2012 tot 2014 is Mariken Ligtvoet manager Werk en Inkomen in de gemeente Achtkarspelen, Tytsjerksterdiel en Kollumerland..

Dhr. Gert Terpstra

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 6
In dienst sinds: mei 2018 (1 jaar, 2 maanden in dienst)

Dhr. Meindert Talma

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 6

Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Meindert Talma (CDA) 153 voorkeurstemmen.

Dhr. Jacob Zwaagstra

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 6
In dienst sinds: september 2016 (2 jaar, 11 maanden in dienst)

Dhr. Harjan Bruining

Functie: WethouderPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 5
In dienst sinds: september 2016 (2 jaar, 11 maanden in dienst)
Portefeuille: Financiën, P&O, Economische ZakenToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Harjan Bruining (CDA) heeft in zijn portefeuille: Economische Zaken algemeen, Midden- en kleinbedrijf, Financiën, Werk en Inkomen (participatie), Interne organisatie en samenwerking en Caparis SW Fryslan (alleen AvA).

Bestuursperiode 2016-2018
Wethouder Harjan Bruining (CDA) heeft in zijn portefeuille: financiën, organisatie en economische zaken.